natuurpuntgent

Blikvanger

Schermafbeelding 2018-12-10 om 10.24.27

Impressies uit Wallonië

Natuurpunt Gent heeft al vele jaren regelmatig contact met ‘Natagora Semois Ardennaise’, een afdeling van onze Waalse zustervereniging Natagora. De voorzitster van deze afdeling is Huguette Reynaerts, dochter van Maurice Reynaerts, de oprichter van Actiegroep Bourgoyen-Ossemeersen. De filmpjes die ze ons op regelmatige tijdstippen toestuurt, willen we jullie niet ontzeggen. Ze tonen alvast haar grote liefde voor de natuur.

Advies GECORO over voorontwerp 'Structuurvisie 2030 – Ruimte voor Gent'

Begin dit jaar keurde het Gentse college van burgemeester en schepenen het voorontwerp goed van ‘Structuurvisie 2030 – Ruimte voor Gent’. Deze structuurvisie zal het vroegere Ruimtelijk Structuurplan Gent (RSG) vervangen en is een heel belangrijk strategisch beleidsdocument voor de komende vijftien jaar. Intussen heeft ook de Gemeentelijke Commissie voor Ruimtelijke Ordening (GECORO) zich over het voorontwerp uitgesproken in een uitgebreid advies, waar ook Natuurpunt Gent zijn schouders mee onder zette.

Het volledige advies vind je hier